Vray 1.8 For C4D #777 Год/Дата Выпуска: 2013 Версия: 1.8 Build 2.40 Разработчик: Chaosgroup Сайт разработчика: ttp://www.vrayforc4d.net/portal/support Разрядность: 64bit Язык интерфейса: Английский Таблэтка: Присутствует Системные требования: Supported OS: Microsoft® Windows 7& Vista® Business (SP1 or higher), Microsoft® Windows® XP Professional (SP2 or higher), 64-bit versions (6+gb ram and 64-bit is recommended); Intel Pentium III or compatible processor at 400 MHz minimum and SSE (intel core duo/ AMD Opteron or better recommended); for best performance at least 4 cpu cores and 2gb ram per cpu core (at least 4gb minimum). Описание: V-Ray today is one of highest quality render tools available for production. It is widely used by professional CG artists and visualizations firms worldwide. Its proven, beautiful and super realistic image quality, at unsurpassed render speed, attracts many users from all areas. VRAYforC4D is the Cinema4D native incarnation of this great engine. It enables you to use V-Ray directly within Cinema4D using the typical C4D like workflow. V-Ray is the de-facto standard in architecture & design visualization, car rendering, TV commercials, and many more areas, like in recent Hollywood Movies like 3D Blockbuster AVATAR. Its good, its fast, its stable! -------------------------------------------------------------------------------------- V-Ray — это рейтрейсный рендер, в котором присутствует несколько алгоритмов просчета глобального освещения (Global Illumination):имеется возможность выбора различных алгоритмов для просчета первичного и вторичного отскоков глобального освещения. V-Ray — мощный инструмент визуализации, поддерживающий Depth of Field (глубина резкости), Motion Blur (эффект «размытия» в движении), Displacement (карта смещения, с увеличением детализации трехмерных объектов). Кроме этого, V-ray имеет собственные источники освещения, систему солнце-небосвод для реалистичного освещения естественным светом, и физическую камеру с параметрами, аналогичными реальным фото- и видеокамерам. Система Vray Proxy позволяет производить просчет чрезвычайно больших массивов однотипных объектов, состоящих суммарно из десятков миллиардов полигонов. Встроенные шейдеры предоставляют пользователю широкие возможности для имитации практически любых материалов. V-Ray позволяет как программировать собственные шейдеры, так и адаптировать систему под решение специфических задач. Возможность просчитывать отдельные элементы изображения в виде каналов, таких как Глубина, Диффузный цвет, Альфа, Отражение, Преломление, Тени, и других, предоставляет большую свободу постобработки в пакетах композинга и монтажа.
Core Architecture Based on newest V-Ray standalone core/sdk 2.1.0 Multi-platform object-oriented API Fully multithreaded core (supports new 16 core xeons architecture, 12 core Mac Pros with HT) Unified sampling system based on Schlick sampling Efficient shading system specifically optimized for raytracing Modular architecture - many components of the system can be replaced with custom ones Geometry Efficient geometry handling True instance rendering On-demand dynamic geometry creation (.vrmesh files, converter for .OBJ, .PLY, .GEO files included) efficient proxy2 3d instancing system On-demand geometry loading from disk files Procedual Fur generation on render time (V-ray Fur) Displacement mapping, normal and vector based Catmull-Clark and Loop subdivision surfaces Extensible with custom geometric primitives through the V-Ray SDK Particle rendering & particle instancer Image Sampling Three different image sampling methods Full-scene anti-aliasing Wide range of professional Antialiasing filter algorithms for choice Progressive path tracing Support for additional render elements (diffuse, reflection, GI, etc) Advanced color (tone) mapping controls Extensible with custom image samplers through the V-Ray SDK Illumination Physically accurate full global illumination solutions, including IES manufacturer data and photometric input (working perfect together with vray physical cameras) Different GI algorithms: path tracing, irradiance cache, photon maps, light cache ( with near unlimited light bounces) Volumetric GI calculations in Volume affects Reusable GI solutions for accelerated rendering of walk-through animations and animations with dynamic objects Physically accurate area lights Photometric mesh lights BRDF material mesh lights Efficient illumination from HDRI environments with detailed shadows and caustics Procedural Physical sun & sky models, adjustable atmosphere, color correction modes, works together with enviroment channels (each channel separate) Extensible with custom lights through the V-Ray SDK Shaders Physically plausible materials with true BRDF layered Material for highly realistic materials Blurry reflections/refractions with true anisotropy Accurate multi layered highlights with detailed control Very fast and realistic Sub-surface scattering, physical based in BRDF and fast SSS2 Very fast thin surface sub surface scattering, translucency material lumiance wit detailed texture and intensity control, (new auto compensations for floating point phycam usage) Support for efficient material layering with blend material and within BRDF Material Material override, custom reflection environments per shader; GI; refraction, shadow overrides Matte compositing tag with detailed matte control displacement material for optional separate mapping to displacement with subdivision on render time feature. Extensible with custom shaders through the V-Ray SDK Camera Effects Depth-of-field with bokeh effects Motion blur (some limitations like deformed objects not yet supported p.e.) Physical camera model, pinhole lens, fisheye & 360 degree lenses white balance, lens correction, x,y camera offset Extensible with custom cameras through the V-Ray SDK pinhole lens to composite with other render like AR that use no physical lens. Extras Extended matte/shadow capabilities auto exposure for camera clipping feature for efficient rendering of many objects automatic image splitting feature for rendering still images via Maxon Netrender Integration with MAXON Cinema4d All features accessible from within Cinema4d (no external applications required) support for unlimited render nodes with use of MAXON NET render unlimited Support for most (95%)of the native Cinema4d shaders within the VRAY BRDF advanced Material, like layer shader, noise, fresnel, falloff, proximal, all procedual texture shaders; also most third party texture shaders supports native Cinema4d camera and light objects support for native Picture viewer, including gamma and image controls supports all native Cinema4d geometry support for xrefs (xrefed geometry) support for instance objects and all other cloners, deformers, generators support for rhino.io plugin support of imported geometry from archicad, allplan, vectorworks, autocad, sketchup, 3dmax, Rhino, fbx, collada, etc support for direct editor rendering, render region, interactive render support for thinking particles, clothilde, mocca, bodypaint generated textures can directly render MAXON hair (in any geometry mode) supports mograph geometry and partly mograph shaders uses native Cinema4d mapping & UV system supports native c4d light "lens effects" automatic proxy generation tool (proxy tag), generates on the fly vrmeshes, even of hierarchical object groups
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете добавлять вложения
Ресурс не предоставляет электронные версии произведений, а занимается лишь коллекционированием и каталогизацией ссылок, присылаемых и публикуемых на форуме нашими читателями. Если вы являетесь правообладателем какого-либо представленного материала и не желаете чтобы ссылка на него находилась в нашем каталоге, свяжитесь с нами и мы незамедлительно удалим её. Файлы для обмена на трекере предоставлены пользователями сайта, и администрация не несёт ответственности за их содержание. Просьба не заливать файлы, защищенные авторскими правами, а также файлы нелегального содержания!